Ons kantoor kunt u alleen op afspraak bezoeken
HomeIk huur ‹ Huur betalen

Huur betalen

U betaalt iedere maand huur. U betaalt voor de woning (netto of kale huur), voor servicekosten en soms voor onderhoudsabonnementen. Alle delen samen vormen de bruto huur. De samenstelling van uw huur staat in de huurspecificatie.

Huurprijs

Dit betaalt u voor het gebruik van de woning. Ieder jaar op 1 juli gaat de huur omhoog. U krijgt daar vóór 1 mei een brief over. Voor de vrije sector en bedrijfspanden zijn er andere regels.

Huurtoeslag aanvragen kan als u een sociale huurwoning heeft en uw inkomen laag is. Als u huurtoeslag aanvraagt, rekent u met de kale huur en een deel van de servicekosten.

Servicekosten

Servicekosten betaalt u voor bijvoorbeeld schoonmaak en onderhoud aan de lift. Soms zijn ook water, gas en stroom een deel van de servicekosten.

Voor servicekosten betaalt u maandelijks een voorschot. Aan het eind van het jaar krijgt u een afrekening. Soms moet u extra betalen, soms krijgt u geld terug. ​

Serviceabonnement

Het serviceabonnement is extra diensten van Heuvelrug Wonen, waarmee u extra onderhoud en reparaties kunt krijgen. Al onze huurders zijn via Heuvelrug Wonen verzekerd voor glas(breuk).

Huurachterstand?

U kunt nu ook een afspraak maken om bij ons langs te komen. We bespreken dan samen wat de mogelijkheden zijn. 

Maandelijkse huurnota via Mail  

Alle huurders die de maandelijke huurnota ontvangen voor de huurbetaling, krijgen deze via Mail to Pay. Hoe werkt dit?

1. Is uw e-mailadres bij ons bekend? Dan ontvangt u de huurnota via de mail. 
2. Hebben wij uw e-mailadres nog niet, maar wilt u de huurnota wel via de mail ontvangen? 
    Geef uw mail adres door via info@heuvelrugwonen.nl 
3. Heeft u geen e-mailadres? U ontvangt de huurnota per post.

Alleen huurnota’s en herinneringen versturen we via Mail to Pay. Overige post van Heuvelrug Wonen ontvangt u nog direct van ons.


Direct naar

Meer over huur betalen