Opgelet! Onze medewerkers kunnen zich altijd legitimeren! Medewerkers die, namens Heuvelrug Wonen bij u op bezoek komen, kunnen zich altijd legitimeren. Twijfelt u? Neem dan eerst contact met ons op voordat u iemand in uw woning toelaat.
HomeIk huurMijn buurtLast van buren ‹ Stap 2: Buurtbemiddeling inschakelen

Stap 2: Buurtbemiddeling inschakelen

U kunt hulp vragen aan Heuvelrug wonen als u er samen met uw buur niet meer uitkomt.

Vaak kan Buurtbemiddeling helpen. Dat is een organisatie die u en de buren helpt om samen een goede oplossing te vinden. Als Buurtbemiddeling niet helpt, begint Heuvelrug Wonen een onderzoek. Heuvelrug wonen kan dan een waarschuwing sturen of nog een keer met de buren gaan praten als Buurtbemiddeling geen succes is.

Daarom is een logboek bijhouden heel belangrijk. Schrijf in het logboek op wanneer u last heeft van de buren. Zet er bij hoe lang het duurt en welke overlast u heeft. Bijvoorbeeld: geluidsinstallatie of tv, feestje, harde vloeren en hakken, muziekinstrumenten, huisdieren, klussen of hard praten. Deze korte aantekeningen kunnen later als bewijs gebruikt worden.

Als u het op een andere manier wilt bijhouden, denk er dan aan dat u datums en tijden vastlegt.

Voorwaarden

Hoe en wanneer vraagt u hulp aan Heuvelrug wonen:

  • U heeft zelf al geprobeerd te praten met uw buren.
  • Na uw gesprekken blijft u last houden van uw buren.
  • Uw buren willen niet met u praten.

Wij helpen u graag. U meldt uw klacht schriftelijk aan Heuvelrug Wonen via bewonerszaken@heuvelrugwonen.nl.

Direct naar