Opgelet! Onze medewerkers kunnen zich altijd legitimeren! Medewerkers die, namens Heuvelrug Wonen bij u op bezoek komen, kunnen zich altijd legitimeren. Twijfelt u? Neem dan eerst contact met ons op voordat u iemand in uw woning toelaat.
HomeIk huurMijn buurtLast van buren ‹ Stap 3: Heuvelrug Wonen inschakelen als stap 1 en 2 niet hebben gewerkt

Stap 3: Heuvelrug Wonen inschakelen als stap 1 en 2 niet hebben gewerkt

Wij vragen u een logboek bij te houden van de overlast.

Voorwaarden

Hoe en wanneer vraagt u hulp aan Heuvelrug wonen:

  • U heeft zelf al geprobeerd te praten met uw buren.
  • Buurtbemiddeling heeft geen gewenste resultaat opgeleverd blijkt uit de logboeken, overlast zet voort.
  • De afspraken tijdens de Buurtbemiddeling worden niet nagehouden
  • U blijft last houden van uw buren.
  • Uw buren willen niet met u praten.

Wij helpen u graag. U meldt opnieuw uw klacht schriftelijk aan Heuvelrug Wonen via bewonerszaken@heuvelrugwonen.nl.

Wij bespreken de overlast met u. De volgende stap is dat Heuvelrug Wonen een buurtonderzoek start. Het is belangrijk om te informeren of er nog meer buren zijn die overlast ervaren. Soms kan een buurtonderzoek niet worden gehouden. Dat is afhankelijk van de overlastsituatie.

Een logboek bijhouden is heel belangrijk. Schrijf in het logboek op wanneer u last heeft van de buren. Zet er bij hoe lang het duurt en welke overlast u heeft. Bijvoorbeeld: geluidsinstallatie of tv, feestje, harde vloeren en hakken, muziekinstrumenten, huisdieren, klussen of hard praten. Deze korte aantekeningen kunnen later als bewijs gebruikt worden.

Als u het op een andere manier wilt bijhouden, denk er dan aan dat u datums en tijden vastlegt.

Direct naar