Per 1 januari 2024 zijn Heuvelrug Wonen en RK Zeist gefuseerd. Zij gaan samen verder als NabijWonen. NabijWonen is ingeschreven in het Handelsregister onder nummer 30086686. De overgang naar NabijWonen gaat met de menselijke maat. Aan de telefoon begroeten wij u namens NabijWonen. Alle huurderszaken regelt u nog steeds op de website van Heuvelrug Wonen of op de website van RK Zeist. U kunt ons telefonisch bereiken op nummer 0343 – 53 60 80.
HomeIk huurMijn buurtLast van buren ‹ Stap 3: Heuvelrug Wonen inschakelen als stap 1 en 2 niet hebben gewerkt

Stap 3: Heuvelrug Wonen inschakelen als stap 1 en 2 niet hebben gewerkt

Wij vragen u een logboek bij te houden van de overlast.

Voorwaarden

Hoe en wanneer vraagt u hulp aan Heuvelrug wonen:

  • U heeft zelf al geprobeerd te praten met uw buren.
  • Buurtbemiddeling heeft geen gewenste resultaat opgeleverd blijkt uit de logboeken, overlast zet voort.
  • De afspraken tijdens de Buurtbemiddeling worden niet nagehouden
  • U blijft last houden van uw buren.
  • Uw buren willen niet met u praten.

Wij helpen u graag. U meldt opnieuw uw klacht schriftelijk aan Heuvelrug Wonen via bewonerszaken@heuvelrugwonen.nl.

Wij bespreken de overlast met u. De volgende stap is dat Heuvelrug Wonen een buurtonderzoek start. Het is belangrijk om te informeren of er nog meer buren zijn die overlast ervaren. Soms kan een buurtonderzoek niet worden gehouden. Dat is afhankelijk van de overlastsituatie.

Een logboek bijhouden is heel belangrijk. Schrijf in het logboek op wanneer u last heeft van de buren. Zet er bij hoe lang het duurt en welke overlast u heeft. Bijvoorbeeld: geluidsinstallatie of tv, feestje, harde vloeren en hakken, muziekinstrumenten, huisdieren, klussen of hard praten. Deze korte aantekeningen kunnen later als bewijs gebruikt worden.

Als u het op een andere manier wilt bijhouden, denk er dan aan dat u datums en tijden vastlegt.

Direct naar

Click to access the login or register cheese