Per 1 januari 2024 zijn Heuvelrug Wonen en RK Zeist gefuseerd. Zij gaan samen verder als NabijWonen. NabijWonen is ingeschreven in het Handelsregister onder nummer 30086686. De overgang naar NabijWonen gaat met de menselijke maat. Aan de telefoon begroeten wij u namens NabijWonen. Alle huurderszaken regelt u nog steeds op de website van Heuvelrug Wonen of op de website van RK Zeist. U kunt ons telefonisch bereiken op nummer 0343 – 53 60 80.
HomeIk huur ‹ Nieuwe huurder

Nieuwe huurder

Gefeliciteerd met uw nieuwe woning en welkom bij Heuvelrug Wonen!!

We hopen dat u een goede tijd tegemoet gaat in uw nieuwe plek. Schroom niet om contact op te nemen met ons als u iets wilt weten of als iets niet in orde is!

We hebben wat belangrijke tips voor u.

Een tevreden huurder is goud waard!

U krijgt binnenkort een enquête over het verhuurproces. We gaan voor een 10! Want als u tevreden bent in uw nieuwe woning dan zijn wij dat ook. Vul daarom de enquête in en bespreek met uw verhuurconsulent als er nog wat aan de hand is. De drempel bij Heuvelrug Wonen is laag en u bent altijd van harte welkom.

Inschrijven bij de gemeente

Schrijf uzelf en uw meeverhuizende personen binnen 5 werkdagen in bij de gemeente Utrechtse Heuvelrug in op het nieuwe woonadres. U heeft daar uw kopie van de huurovereenkomst en uw DigiD code voor nodig.

Reparaties

Als er iets nog niet in orde is in uw woning dan kunt u tot een maand na het tekenen van de huurovereenkomst contact opnemen met uw verhuurconsulent. Verzamel de reparaties en benoem deze gerust bij de technische oplevering.

Na deze eerste maand kunt u tussen 8:15 en 12:00 een reparatieverzoek indienen via telefoonnummer 0343 53 60 80. Of via het reparatieformulier. Storingen aan uw cv installatie, verstoppingen of glasbreuk kunt u rechtstreeks doorbellen. Zie daarvoor de storingsnummers.

Klussen in de woning

U wilt misschien wel uw nieuwe woning aanpassen naar uw eigen smaak. Dat kan, bijvoorbeeld het plaatsen van een dakraam, een veranda of een andere keuken. Dat is mogelijk en toegestaan maar kijk eerst even in onze voorwaarden.

Verzekeren

Wij adviseren u om een inboedelverzekering af te sluiten. Vermeld bij uw verzekeraar dat het om een huurwoning gaat. U bent dan verzekerd tegen brand, diefstal en waterschade. U heeft via Heuvelrug Wonen een collectieve glasverzekering.

De opstal is verzekerd via Heuvelrug Wonen.

Aanmelden Gas, water, elektra en internet

Het is verstandig om op de eerste dag van de huurperiode u aan te melden voor gas, elektra en water. De leverancier voor gas en elektra is naar uw eigen keuze. Voor deze regio is Vitens de waterleverancier. U kunt de meterstanden online doorgeven en een contract afsluiten. Op de gehele Utrechtse Heuvelrug is een glasvezelnetwerk. Aanbieder Ziggo is niet overal beschikbaar.

Inschrijven in WoningNet

Zodra u een huurovereenkomst heeft afgesloten voor een sociale huurwoning, vervalt uw inschrijving in WoningNet. Als u zich binnen een jaar weer inschrijft dan behoud u 75% van uw opgebouwde wachttijd. Wilt u in de toekomst weer op zoek willen naar een andere sociale huurwoning? Dan kunt u zich hier opnieuw inschrijven.

Recht op huurtoeslag?

Heuvelrug Wonen kan niet aangeven of u in aanmerking komt voor huurtoeslag. U kunt huurtoeslag aanvragen via de Belastingdienst. Daar kunt u ook een proefberekening maken.

De voorwaarden voor huurtoeslag leest u op de website van de belastingdienst. Uw huurtoeslag is gebaseerd op uw rekenhuur, ook wel subsidiabele huur genoemd. De netto huur van de woning, plus een gedeelte van de service kosten. De volgende servicekosten worden tot maximaal €12 meegeteld in de rekenhuur:

  • Schoonmaakkosten voor gemeenschappelijke ruimten;
  • Energiekosten voor gemeenschappelijke ruimten.

Direct naar

Meer over nieuwe huurder

Click to access the login or register cheese