Inleveren documenten
Om te controleren of u aan de inkomensregels voldoet hebben wij een aantal documenten van u nodig. U krijgt via WoningNet een email. Daarin staat welke documenten u moet inleveren en voor welke datum.
Als u de aangegeven documenten niet op tijd inlevert óf als uw inkomen anders blijkt te zijn waardoor u onterecht voorrang heeft gekregen, dan vervalt uw aanbieding voor deze woning.
Welke documenten moet u aanleveren?
Zonder onderstaande documenten wijzen wij geen woningen toe
- Het officiële acceptatie formulier, deze kunt u downloaden en (digitaal) invullen en ondertekenen.
- Als u op een woning in Maarn of Maarsbergen heeft gereageerd dan vult u dit acceptatieformulier in.
- Een verklaring kandidaat
- Op de verklaring kandidaat verklaart u uw huidige woonsituatie en wie er met u meeverhuisd;
- Dit formulier moet u zelf ondertekenen;
- Als er iemand met u meeverhuist die nu niet bij u woont, dan hebben wij ook van deze meeverhuizende volwassen persoon deze verklaring kandidaat nodig. Klik hier om de verklaring kandidaat te downloaden.
- Inkomensverklaring van de belastingdienst van 2022 en zodra beschikbaar ook 2023.
- Ook als uw inkomensverklaring op € 0 of op onbekend staat levert u deze alsnog in;
- Een inkomensverklaring kunt u downloaden met uw DigiD via mijnbelastingdienst;
- Van alle meeverhuizende volwassenen, behalve kinderen.
- Een verhuurdersverklaring
- Deze dient te worden ingevuld door uw (particuliere) verhuurder(s) van de afgelopen 2 jaar;
- Dit formulier moet ondertekend zijn met bedrijfsstempel en contactpersoon van uw huidige/vorige verhuurder;
- Als u al bij Heuvelrug Wonen huurt dan hoeft u geen verhuurdersverklaring in te leveren;
- De verhuurdersverklaring mag niet ouder zijn dan 3 maanden;
- Als er iemand met u meeverhuisd die nu niet bij u woont, dan hebben wij ook van deze meeverhuizende volwassen persoon de verhuurdersverklaring nodig. Klik hier om een verhuurdersverklaring te downloaden om aan uw verhuurder te geven.
- Uw historisch uittreksel uit de Basis Registratie Personen (BRP) van uw gemeente
- Let op: deze vraagt u aan bij de gemeente waarin u woont. Wij raden af om via een bemiddelingsbureau BRP te regelen want dan betaald u de kosten dubbel. U betaald dan voor het bureau en bij de gemeente;
- Geef bij het aanvragen van het BRP aan dat het uittreksel voor een woningcorporatie is;
- Uw burgerlijke staat moet zichtbaar zijn op het uittreksel en;
- Uw huishoudsamenstelling inclusief eventuele inwonende kinderen moeten zichtbaar zijn op het uittreksel;
- Let op: het uittreksel mag niet ouder zijn dan drie maanden;
- Huurt u al bij ons? Dan hoeft u geen BRP in te leveren.
Als bij de controle blijkt dat uw inkomen anders is dan u heeft aangegeven in WoningNet dan kan uw aanbieding vervallen als u hierdoor onterecht voorrang heeft gekregen. Om dit te voorkomen adviseren wij u om het jaarinkomen van uw inkomensverklaring in te vullen in WoningNet.
Onderstaande documenten levert u extra in als onderstaande van toepassing is.
- Als uw inkomen anders is dan op de inkomensverklaring (bijvoorbeeld door loonsverhoging of pensioen)
- Loonstroken van de laatste 3 maanden, inclusief een printscreen van mijnuwv.nl;
- Uitkeringsspecificaties van de laatste 3 maanden of;
- AOW/pensioen van de laatste 3 maanden inclusief een printscreen van mijnpensioenoverzicht.nl;
- Let op: Heuvelrug Wonen accepteert geen bankafschriften.
- Als u onder bewindvoering of curatele staat levert u onderstaande informatie aan:
- De beschikking waarin staat wie uw bewindvoerder of curator is;
- Een schriftelijk akkoord van uw bewindvoerder of curator dat u mag verhuizen naar de nieuwe woning;
- Contactgegevens van uw bewindvoerder of curator.
- Wanneer u een koopwoning heeft kunnen wij om onderstaande vragen:
- Hypotheekverklaring. Dit is een verklaring van uw hypotheekverstrekker met daarop uw betaalgedrag;
- Koopwoning aangemeld voor verkoop. Bewijs waaruit blijkt dat de woning te koop staat: Opdracht verkoop aan de makelaar of;
- Verkoopakte en akte van levering dat de woning is verkocht;
- Een afstandsverklaring van de hypotheek als uw ex-partner achterblijft in de koopwoning.
Kennismakingsgesprek en onderzoek naar kreditwaardigheid
Na het inleveren van de documenten nemen wij telefonisch contact met u op. Wij nodigen u dan uit voor een kennismakingsgesprek. Dat kan digitaal of op het kantoor van Heuvelrug Wonen.
U kunt deze documenten inleveren via deze website, dat kan met de knop hieronder. Dit is een beveiligde manier. Ook kunt u uw gegevens mailen naar verhuur@heuvelrugwonen.nl. Als u ervoor kiest om privacygevoelige gegevens per mail naar ons te sturen dan doet u dit op uw eigen risico.