Hoe en waar kan ik een klacht melden?
Via onderstaande links kunt u dit doorgeven.
- Iets kapot in uw huis of wilt u een reparatie melden? Klik hier
- Ervaart u overlast? Klik hier
- Vocht en Schimmel in uw huis? Klik hier
- Klacht over ons?
Klacht melden als u niet tevreden bent over ons
Als u niet tevreden bent over ons of over onze dienstverlening, dan horen wij dit graag. Wij nemen uw klacht serieus. U kunt via deze site uw klacht bij ons bekend maken. Klik hier voor klachtenformulier.
Wanneer krijgt u antwoord?
U ontvangt binnen 5 werkdagen een ontvangstbevestiging van ons, waarin staat wie uw klacht behandelt. Binnen 10 werkdagen ontvangt u een inhoudelijke reactie. Soms hebben we meer tijd nodig om uw klacht te onderzoeken of is er een derde partij nodig. Dan krijgt u van ons bericht over wat we gaan doen en hoeveel tijd we nodig hebben.
Wie behandelt uw klacht?
Uw klacht wordt door de betreffende medewerker behandeld samen met een woonconsulent van Bewonerszaken. Manager Wonen wordt over de klachten geïnformeerd.
Niet tevreden over onze oplossing?
Wij vinden het belangrijk dat u het gevoel heeft dat wij de klacht goed hebben opgepakt. Bent u toch niet tevreden over het standpunt dat wij nemen of de oplossing die wij bieden? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke commissie. Een voorwaarde is wel dat de klacht over het geschil met Heuvelrug Wonen binnen één jaar na de afhandeling bij de onafhankelijke commissie ingediend zijn.
Let op: u kunt uw klacht alleen voorleggen aan één van de commissies. Wanneer? Nadat u de klacht eerst heeft voorgelegd aan Heuvelrug Wonen en u er niet bent uitgekomen. Wij verlenen volledige medewerking aan een oplossing via een klachtencommissie.
Beroep doen op KWRU
Wij vinden het belangrijk dat u het gevoel heeft dat wij de klacht goed hebben opgepakt. Komt u er met ons toch niet uit of bent u niet tevreden over ons definitieve standpunt? Dan kunt u contact opnemen met de Klachtencommissie Woningcorporaties Regio Utrecht (afgekort KWRU). De KWRU is een onafhankelijke klachtencommissie voor huurders van woningcorporaties in de regio Utrecht. U kunt bij hen terecht als u vindt dat Heuvelrug Wonen uw klacht niet goed heeft afgehandeld. U moet wel altijd eerst uw klacht schriftelijk bij Heuvelrug Wonen indienden (brief of mail). En de klacht moet voor Heuvelrug Wonen definitief afgehandeld zijn. Op de website van www.kwru.nl leest u meer over hoe de klachtencommissie werkt.
Beroep doen op de Huurcommissie
U kunt als huurder ook in beroep bij de Huurcommissie.
Wanneer kunt u dit doen:
. Als Heuvelrug Wonen als verhuurder niet binnen een redelijke termijn inhoudelijk reageert op een schriftelijke klacht van u als huurder. De klacht moet wel gaan op basis van de geleverde diensten van Heuvelrug Wonen.
. Wanneer u niet instemt met de beoordeling over uw klacht van de Klachtencommissie Woningcorporaties Regio Utrecht (KWRU).
. Of, bent u het niet eens met de reactie van Heuvelrug Wonen over de huurprijs, servicekosten of stookkosten? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Huurcommissie. Dit geldt ook voor bewonerscommissies. In praktijk betekent dit dat u in beroep kunt bij de Huurcommissie na een uitspraak van de KWRU
Voor punt 1 en 2 geldt: huurder volgt eerst de klachtenprocedure van de woningcorporatie.
De procedure bij de Huurcommissie kost geld. Houd hier rekening mee.