Per 1 januari 2024 zijn Heuvelrug Wonen en RK Zeist gefuseerd. Zij gaan samen verder als NabijWonen. NabijWonen is ingeschreven in het Handelsregister onder nummer 30086686. De overgang naar NabijWonen gaat met de menselijke maat. Aan de telefoon begroeten wij u namens NabijWonen. Alle huurderszaken regelt u nog steeds op de website van Heuvelrug Wonen of op de website van RK Zeist. U kunt ons telefonisch bereiken op nummer 0343 – 53 60 80.
HomeWerken bij NabijWonen ‹ Functioneel Beheerder (36 uur)

Functioneel Beheerder (36 uur)

Ben jij klaar voor een volgende stap als functioneel beheerder en vind je het belangrijk om maatschappelijke impact te maken? Werk jij graag in een hecht team waarin je veel verantwoordelijkheid krijgt?

Functieomschrijving

Als Functioneel Beheerder bij NabijWonen ondersteun je 55 collega’s die dagelijks werken aan de verhuur en onderhoud van bijna 5000 sociale huurwoningen.

Jouw kennis en vaardigheden zijn na een recent fusietraject en de migratie naar de cloud hard nodig om de aansluiting tussen IT en de operatie verder te verbeteren. Naast jouw rol als aanspreekpunt voor alle operationele en tactische vraagstukken met betrekking tot digitalisering en automatisering binnen NabijWonen, ben je een belangrijke schakel in het beheren van de centrale applicatie Tobias 365. Als een van de ‘launching customers’ van deze SaaS-oplossing (gebaseerd op Microsoft Dynamics 365) werk je nauw samen met de leverancier van het pakket om ervoor te zorgen dat de eindgebruikers effectief, prettig en veilig kunnen werken aan het faciliteren van woonruimte. Om dit te bereiken, werk je samen in een team met de Manager Financiën & ICT en een medewerker ICT.

Tot slot zorg je ervoor dat de randvoorwaarden worden geborgd die nodig zijn voor een modern en toekomstgericht applicatielandschap. Denk hierbij aan het monitoren van ontwikkelingen in wet- en regelgeving, het positief stimuleren van digitale vaardigheden onder niet-ICT-collega’s, en het vergroten van bewustwording binnen de operatie en het bestuur op het gebied van digitale weerbaarheid en cyberbeveiliging.

Waarom heeft NabijWonen jou nodig?

Vanwege de hybride opzet van de ICT-omgeving van NabijWonen en het feit dat dit een nieuwe functie is binnen de organisatie, is het belangrijk dat je over de volgende competenties beschikt. Gezien alle recente organisatorische veranderingen is het cruciaal dat je als Functioneel Beheerder jouw visie over de gewenste toekomstrichting uitdraagt. Je bent organisatiesensitief en gebruikt dit om noodzakelijke veranderingen en ontwikkelingen binnen het landschap op een passende manier te implementeren. Daarnaast breng je voldoende analytisch- en probleemoplossend vermogen mee om functionele wensen te vertalen naar uitvoering en een adviserende rol aan te nemen in het ICT-beleid van NabijWonen.

Arbeidsvoorwaarden

  • Een salaris, afhankelijk van ervaring, tussen de € 3800 en € 5300 bruto per maand (op basis van een 36-urige werkweek)(CAO Woondiensten);
  • Einde jaar bonus 2% (van het bruto jaar salaris);
  • Fulltime dienstverband (een werkweek van 4 dagen is bespreekbaar);
  • Een goede pensioenregeling;
  • 25 vakantiedagen;
  • Reiskostenvergoeding;
  • Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen en cursussen;
  • Direct een contract voor onbepaalde tijd vanuit NabijWonen.

Functie-eisen

Om succesvol te zijn in deze rol zijn de volgende punten minimaal van belang:

  • Je hebt 2 tot 5 jaar werkervaring opgedaan in een soortgelijke functie;
  • Je hebt je kennis kunnen aantonen door het behalen van een opleiding in de richting van Informatica, Business & IT, Bedrijfskunde of vergelijkbaar;
  • Je bent gewend om projectmatig te werken aan het automatiseren en onderhouden van digitale bedrijfsprocessen.

Daarnaast zou het geweldig zijn als jij de volgende ervaring al hebt opgedaan:

  • Ervaring op het gebied van Functioneel Beheer binnen woningcorporaties (pré);
  • Relevante certificering op het gebied van ITIL, BISL en/of ASL (pré).

Organisatie

NabijWonen verzorgt mooie en betaalbare woningen voor mensen die nu en in de toekomst zijn aangewezen op sociale huurwoningen in de gemeenten Zeist, Utrechtse Heuvelrug en Wijk bij Duurstede. De medewerkers voelen zich verantwoordelijk voor de volkshuisvesting in deze regio en handelen daarnaar. We leggen verantwoordelijkheid laag in de organisatie en werken op basis van vertrouwen. Onze woningcorporatie richt zich in eerste instantie op sociale woningbouw. We beheren zo’n 5000 woningen en wij ontwikkelen daar de komende jaren circa 1000 woningen bij. Waar mogelijk verhuren en bouwen wij woningen voor de zorg en voor het middensegment om zo tot een optimale mix voor verschillende doelgroepen te komen. Met onze sociale gedrevenheid verbeteren wij, met onze partners, de leefbaarheid van wijken en buurten. Daarnaast zijn wij succesvol op het gebied van verduurzaming, wat ook bijdraagt aan de betaalbaarheid van woonlasten van onze bewoners. NabijWonen werkt samen met zijn bewoners; weet wat er leeft en stimuleert onderling contact tussen bewoners en partners in de wijk. De basiskwaliteit van onze woningen is goed.

Bij NabijWonen werken professionals die vanuit hun maatschappelijke betrokkenheid ervoor kiezen om dicht bij onze bewoners te staan. In elke wijk of buurt werkt een team vanuit verschillende disciplines samen met de bewoners voor een fijn thuis en voor prettige leefomgeving. Op de thuisbasis wisselen de professionals kennis en ervaring met elkaar uit en voelen zich ondersteund door stafmedewerkers, financiële- en vastgoedexperts. Alle medewerkers hebben op grond van hun eigen expertise en vanuit de buurten en wijken een belangrijke inbreng op de koers van de organisatie.

NabijWonen vindt integraal denken een voorwaarde voor succes. Dat geldt voor alle medewerkers. Dit betekent dat wij verantwoordelijkheid nemen en zorgen dat onze kennis en inzet op peil is en blijft. Iedereen doet en denkt mee met het team, collega of andere teams, zodat bewoners en stakeholders hun dienstverlening als nabij, snel en van hoge kwaliteit ervaren. Hierbij is ‘nee’ ook een antwoord. De toon maakt de muziek!

Contactinformatie

Voor meer informatie over de vacature en de procedure kun je contact opnemen met Dirk de Keizer van YER via: dirkdekeizer@yer.nl | Mobiel: 06-33026363

Direct naar

Meer over functioneel beheerder (36 uur)

Click to access the login or register cheese