Opgelet! Onze medewerkers kunnen zich altijd legitimeren! Medewerkers die, namens Heuvelrug Wonen bij u op bezoek komen, kunnen zich altijd legitimeren. Twijfelt u? Neem dan eerst contact met ons op voordat u iemand in uw woning toelaat.
HomeIk huurReparaties en onderhoudOverzicht van reparaties en onderhoud ‹ Verlichting en elektriciteit

Verlichting en elektriciteit

Problemen met elektra ontstaan vaak door een defect apparaat. Doe daarom altijd eerst een stekkerproef voordat u ons belt.

Het vervangen van een lamp of het plaatsen van een nieuwe stop in de meterkast moet u zelf doen. Heuvelrug Wonen zorgt wel voor de verlichting in de algemene ruimtes. Als er iets is met de stroomdraden in uw woning dan hersteld Heuvelrug Wonen dit. Met een serviceabonnement zorgt Heuvelrug Wonen ook voor uw stopcontacten en schakelaars als deze versleten zijn. Als u een stroomstoring heeft, dan moet u eerst uw eigen apparatuur controleren. Vaak komt dit door een defect apparaat, of als er teveel apparaten tegelijkertijd worden gebruikt.

Wie onderhoud wat?

Huurder

  • Vervangen van lampen in de eigen woning;
  • Een kapotte stop vervangen;
  • Het plaatsen van een extra groep in de meterkast voor een wasmachine, droger, vaatwassen of elektrisch koken. Let op: een extra groep moet dor een erkende installateur worden geplaatst, zodat dit brandveilig gebeurd. U stuurt dan een erkend keuringsrapport van de installateur naar ons.

Huurder; of Heuvelrug Wonen als u een serviceabonnement heeft

  • Onderhoud en reparatie aan lichtschakelaars en trekkoorden. Als deze standaard bij de woning horen.
  • Onderhoud en reparatie aan stopcontacten, wandcontactdozen, afdekplaten en zekeringen. Als deze standaard bij de woning horen.

Heuvelrug Wonen

  • Repareren en vervangen van lampen in de algemene ruimten.
  • Aansluiten van losgeschoten bedrading in de woning.
  • Repareren van een technisch mankement aan de bedrading, groepenkast, automatische stoppen en aardlekschakelaar. Als deze standaard bij de woning horen.

Tip; stekkerproef

Als u in de hele woning geen stroom meer heeft doe dan eerst een stekkerproef. Hiermee controleert u of de stroomstoring komt door een eigen elektrische apparaat. Volg de stappen van Stedin om dit op te lossen

Als u na de stekkerproef nog steeds geen stroom heeft kunt u bellen met Heuvelrug Wonen via ons algemene nummer 0343 53 60 80. Belt u buiten onze openingstijden wordt u doorverbonden met de calamiteitendienst.

Let op, wanneer de elektricien constateert dat de stroomstoring is ontstaan door uw eigen apparatuur zullen de kosten voor het langs laten komen van de elektricien aan u worden doorgerekend. Doe om die reden altijd een stekkerproef.

Direct naar

Meer over verlichting en elektriciteit

Click to access the login or register cheese