Let op: Je maakt gebruik van een sterk verouderde webbrowser waardoor deze website mogelijk niet goed functioneert, stap nu over op een moderne webbrowser.
Ons kantoor kunt u alleen op afspraak bezoeken
HomeIk huurReparaties en onderhoudOverzicht van reparaties en onderhoud ‹ Verlichting en elektriciteit

Verlichting en elektriciteit

Problemen met elektra ontstaan vaak door een defect apparaat. Doe daarom altijd eerst een stekkerproef voordat u ons belt.

Het vervangen van een lamp of het plaatsen van een nieuwe stop in de meterkast moet u zelf doen. Heuvelrug Wonen zorgt wel voor de verlichting in de algemene ruimtes. Als er iets is met de stroomdraden in uw woning dan hersteld Heuvelrug Wonen dit. Met een serviceabonnement zorgt Heuvelrug Wonen ook voor uw stopcontacten en schakelaars als deze versleten zijn. Als u een stroomstoring heeft, dan moet u eerst uw eigen apparatuur controleren. Vaak komt dit door een defect apparaat, of als er teveel apparaten tegelijkertijd worden gebruikt.

Wie onderhoud wat?

Huurder

  • Vervangen van lampen in de eigen woning;
  • Een kapotte stop vervangen;
  • Het plaatsen van een extra groep in de meterkast voor een wasmachine, droger, vaatwassen of elektrisch koken. Let op: een extra groep moet dor een erkende installateur worden geplaatst, zodat dit brandveilig gebeurd. U stuurt dan een erkend keuringsrapport van de installateur naar ons.

Huurder; of Heuvelrug Wonen als u een serviceabonnement heeft

  • Onderhoud en reparatie aan lichtschakelaars en trekkoorden. Als deze standaard bij de woning horen.
  • Onderhoud en reparatie aan stopcontacten, wandcontactdozen, afdekplaten en zekeringen. Als deze standaard bij de woning horen.

Heuvelrug Wonen

  • Repareren en vervangen van lampen in de algemene ruimten.
  • Aansluiten van losgeschoten bedrading in de woning.
  • Repareren van een technisch mankement aan de bedrading, groepenkast, automatische stoppen en aardlekschakelaar. Als deze standaard bij de woning horen.

Tip; stekkerproef

Als u ons belt met een kortsluiting in de woning dan vragen wij u of u een stekkerproef heeft gedaan. In de meterkast kunt u zien of er een groep is uitgegaan. Deze schakelaar staan dan anders als de rest. Met de stekkerproef kunt u nagaan of het aan de installatie ligt óf aan uw eigen apparaten. Als u weet welke groep geen stroom meer heeft, dan trekt u van alle apparaten de stekkers eruit in die groep. Vervolgens doet u de groep weer aan. Als deze groep aanblijft staan dan veroorzaakt een apparaat van u de kortsluiting. Dan gaat u 1 voor 1 de apparaten weer aansluiten met de stekker in het stopcontact. Op het moment dat u de stekker van een defect apparaat in het stopcontact doet, zal de stroom weer uitvallen. Dan weet u aan welk apparaat het ligt. We adviseren u om altijd een stekkerproef te doen. Als wij een elektricien voor u inschakelen en het blijkt aan uw eigen apparaat te liggen, dan moet u de kosten van de elektricien betalen. In het weekend zijn deze kosten hoger.

Als de elektra blijft uitslaan dan is er iets met de aardlekschakelaar of de installatie en belt u ons, ook buiten kantoortijden.

Direct naar

Meer over verlichting en elektriciteit