Per 1 januari 2024 zijn Heuvelrug Wonen en RK Zeist gefuseerd. Zij gaan samen verder als NabijWonen. NabijWonen is ingeschreven in het Handelsregister onder nummer 30086686. De overgang naar NabijWonen gaat met de menselijke maat. Aan de telefoon begroeten wij u namens NabijWonen. Alle huurderszaken regelt u nog steeds op de website van Heuvelrug Wonen of op de website van RK Zeist. U kunt ons telefonisch bereiken op nummer 0343 – 53 60 80.

Badkamer en toilet

Als u een service abonnement heeft voert Heuvelrug Wonen reparaties uit aan uw sanitair.

Badkamers van Heuvelrug Wonen worden niet snel gerenoveerd. Als de levensduur van 40 jaar is bereikt zal een badkamer gerenoveerd kunnen worden. Uiteraard voeren we tot die tijd altijd noodzakelijke reparaties uit. Reparaties zoals vervangen van een douchekop of het vastzetten van de kraan valt onder het serviceabonnent. Wilt u zelf uw badkamer verbouwen of een thermosstaatkraan, bad of douchecabine plaatsen, vraag dit dan eerst schriftelijk aan.

Wie onderhoud wat?

Huurder

Als er iets kapot gaat in de badkamer door u zelf, een huisgenoot of iemand die bij u op bezoek is dan moet u dit zelf (laten) herstellen. Ook als iets los raakt vanwege veelvoudig gebruik dan hersteld of vervangt u dit zelf.

Huurder; of Heuvelrug Wonen als u een serviceabonnement heeft

  • Onderhouden, repareren, opnieuw bevestigen of vervangen van accessoires zoals: planchet (plankje onder spiegel), wastafelspiegel, handdouche, doucheslang, glijstang, opsteekhaak, doucheput-rooster;
  • Repareren of vervangen van onderdelen van de wc zoals: ontstoppen of vervangen van de flotteur;
  • Repareren van kranen, kraanuitloop en het vervangen van kraanleertjes en afsluitringen.

Heuvelrug wonen

  • Versleten kranen vervangen;
  • Vervangen van sanitair zoals: wastafel, fontein, ligbad, wc-pot en stortbak als deze niet meer te herstellen zijn, en geplaatst zijn door Heuvelrug Wonen;
  • Repareren of vervangen van gasleidingen, waterleidingen en kranen, als ze standaard bij de woning horen.

Reparatie melden

  • Een reparatie meldt u via het reparatieformulier of via de reparatielijn tussen 8:15 en 12:00 op telefoonnummer 0343 53 60 80.

Tip

Een badkamer is een vaak een vochtige ruimte, daardoor kan er gemakkelijk schimmel ontstaan. Om schimmel te voorkomen is het belangrijk om overtollig vocht op de tegels droog te maken en de ruimte te ventileren. Ziet u schimmel ontstaan? Spuit hier dan direct een schimmelwerend-middel op.

Binnen Onderhoud Op Verzoek

Als u een badkamer heeft die 40 jaar of ouder is dan kunnen wij deze kosteloos renoveren. Dit valt onder BOOV (Binnen Onderhoud Op Verzoek) Klik hier voor meer informatie over BOOV.

Direct naar

Meer over badkamer en toilet

Click to access the login or register cheese